Fenomena Nizar dan Manek Urai, kita GEMPUR!

Harakahdaily melaporkan bahawa seawal jam 7 pagi lebih 10,000 penyokong PAS dan Pakatan Rakyat berkumpul di pekarangan Masjid Jauhar untuk memberikan sokongan kepada calon PAS, Mohd Fauzi Abdullah dalam proses pencalonan yang telah berlangsung secara tenteram di Manek Urai. Baca lagi.

Laporan Malaysiakini: Hampir 10,000 penyokong PAS.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Selepas Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Dato' Ustaz Abdul Halim Abdul Rahman mendedahkan akan berlakunya pembubaran Dewan Undangan Negeri Perak, kini Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak pula yakin dengan pendedahan itu.

Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin yang juga ahli Parlimen Bukit Gantang melaungkan keyakinan keadaan yang kucar-kacir yang berlaku di Perak sejak rampasan kuasa berlaku kini semakin membimbangkan dan menyebabkan pembubaran Dun terpaksa dilakukan.

Keyakinan beliau itu berasas kerana prestasi kerajaan yang memerintah di Perak hari ini semakin dipertikai. Kerajaan sedia ada juga dikatakan tidak mampu mentadbir dengan baik berikutan situasi yang tidak tentu hala yang melanda negeri tersebut.


Paling tragis katanya, dalam masa terdekat juga Sidang Dun Perak perlu diadakan berhubung kelulusan Belanjawan 2010 yang pastinya sekali lagi akan mengundang kekecohan.


Nizar mendedahkan beberapa ahli Parlimen dan wakil rakyat BN turut menyetujui kekalutan yang berlaku di Perak boleh diselesaikan hanya dengan pembubaran Dun Perak bagi membolehkan pilihan raya kecil negeri diadakan. (Sumber: Harakahdaily)

11 comments:

Anonymous said...

mana ada kucar kaci di perak . jangan sedap-sedap tulis je. orang melayu perak rasa selamat dengan kerajaan islam sekarang berbanding kerajaan kafir dap dengan nizar bintang tiga. tuan jangan sokong membabi buta.
-ahki parti pas baru

Anonymous said...

aku dengar nama nizarpun dah nak muntah

Web Sutera said...

Segala puji saya kembalikan kepada Allah. Hanya Dia yang Maha Mengetahui.

pis said...

fenomena nizar hak melayu tergadai di perak

Anonymous said...

hai sang buana saya tak faham apa yang tuan dan sebilangan kecil melayu fikir. bukankah nizar pencacai DAP

Anonymous said...

melayu mudah lupa, from the speech of good malay leader

Web Sutera said...

Tuan-Tuan, saya tetap sokong Nizar. Walau apa pun Tuan-Tuan kata, saya tetap sokong Pakatan Rakyat justeru kerana Pakatan Rakyat adalah alternatif terbaik bagi menghapuskan statuo quo UMNO / BN, insyaAllah.

Anonymous said...

aku dgr nama zambry lagi rs nk muntah kahak hijo..nizar bg tanah kt org cine miskin..mb umno penggadai tanah melayu..so umno lg pencacai taik cine

Anonymous said...

saudara web sutera apa rasional pemikiran tuan supaya sama -sama kita fikirkan.

Anonymous said...

Di Perak Adun PR melompat jadi Bebas didesak letak jawatan. Apa kata desakan yang sama untuk Adun DAP Kedah yang lompat jadi Bebas. kita pakat bubar dun kedah. kembalikan hak kepada rakyat.

Anonymous said...

aku setuju sokong bubar dun kedah

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger