Hidang air mineral Gau pun kecoh?

12 Syawal 1430H: Harakahdaily melaporkan bahawa kerana menghidangkan air mineral Gau kepada para tetamu VIP di kejohanan olahraga peringkat negeri Pahang di Bandar Jengka, ia telah menimbulkan kemarahan Pengarah Pendidikan Negeri Pahang.

Air Gau dalam botol itu dihidang kepada para tetamu untuk merehatkan diri sementara menunggu majlis lain berjalan. Malangnya ia gagal menyejukkan tetamu sebaliknya mengundang kemarahannya.

Melihat sahaja botol air minuman berjenama Gau dihidangkan kepadanya, Pengarah Pendidikan Pahang, Datuk Haji Abdul Aziz Latif itu menyinga dan memarahi pihak urusetia.

Diantara kata-kata Pegarah itu kepada guru berkenaan ialah "Hey! Ada unsur-unsur politik ke ni?" dengan nada yang marah.

Air Gau bukannya milik parti politik PAS, malah tiada pun lambang parti di situ. BN lainlah, ada botol air minuman cap BN. Melatah pula Abdul Aziz ini. Nampak sangat kalut dan bengong dia ini.

Siapa yang bermain ‘unsur-unsur politik' di sini kalau bukan dia sendiri. Memalukan orang Pahang sahaja! Inikah mentaliti seorang pengarah pendidikan negeri?

Air Gau adalah antara air mineral yang popular di sekitar Jengka hinggalah ke Jerantut, Temerloh dan lain-lain kawasan di Pahang hatta keluar dari negeri itu. Air Gau dijual di kebanyakkan kedai runcit, pasaraya dan juga di stesen minyak Petronas. Ia adalah satu-satunya air minuman yang diusahakan oleh orang Melayu/Bumiputera.

Adakah kerana air minuman yang mempunyi bahan galian/mineral ini telah ditemui lebih kurang 20 tahun yang lalu oleh Tuan Guru Hj. Mohd Baqi Othman, maka Abdul Aziz kata ada unsur-unsur politik?

Air ini telah diuji oleh MARDI untuk mengetahui khasiat dan zatnya, keracunan dan bahayanya. Hasil uji menunjukkan air ini mengandungi ketumpatan serta kandungan bahan galian yang menyerupai air Zam-Zam.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger