Hijab Raja Zulqarnain

2 Safar 1432H - “Aku sudah telefon kau tiga kali. Mengapa kau tak angkat? Telefon mahal kau masuk air atau apa?” soal Zainal sambil ketawa.

“Hahaha. Maaflah kawan. Aku sebenarnya malas mahu jawab panggilan kau apabila aku nampak nama kau tertera di skrin telefon aku. Jangan kecil hati, sahabat. Aku sedang sibuk dengan pembacaan dan kajian untuk kertas projek sejarah,” jawab Zamri sambil matanya tidak lepas dari halaman buku yang sedang ditatapnya.

“Aku sudah agak. Kau sejak aku kenal hampir 5 tahun lalu memang begitu. Kalau kau asyik dengan sesuatu, pasti kau buat pekak kerbau, terutamanya kalau aku panggil,” pintas Zainal sambil tertawa senang di hujung talian satu lagi.

“Aik? Mana kau dapat peribahasa pekak kerbau itu? Mana ada dalam kamus!” soal Zamri acuh tak acuh.

“Peribahasa itu aku cipta sendiri. Dulu emak aku kata, kerbau kalau sedang berkubang dalam selut, kau janganlah kacau dia. Tak akan dilayannya kau. Sekiranya kerbau itu bengang, dia akan mendengus-dengus sambil menjengkelkan mata,” Zainal menjawab dengan nada serius ambil tangan kanannya diangkat ke atas.

Baca seterusnya >>


0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger