KOMBAT ARMAGEDON | Dajjal sudah bebas!

“Aku sudah bebas! Belenggu yang selama ini umpama jahanam sudah hancur! Aku bebas!”

Itulah jeritan sang Pendusta keseorangan. Riang sungguh hatinya. Sebelum mengembara ke negeri-negeri benua Amerika, dia ingin sekali melihat-lihat tanah Arab yang gersang itu. Dia ingin mengenali agama baharu yang dibawa oleh manusia besar bernama Muhammad, sang Ummiyyin itu. Rancangnya kemudian terus ke Yaman, Syam dan Mesir serta negeri di Iraq dan kawasan sekitarnya.

Kembara besarnya akan diteruskan ke benua Afrika, terutamanya Moroko, kemudian ke Palestin dan kawasan pesisir Laut Tengah.

“Benua Amerika. Dunia gelap di lautan itu ialah tempat aku!” Ujarnya angkuh. Maka mengembaralah dia.

Awal abad ke-8 Masihi

Tekadnya tetap utuh. Nyawanya masih teguh. Tubuh badannya tetap muda – seorang manusia yang terlalu tua dalam badan pemuda. Keangkuhan menyarungi sekujur jasad dan hatinya yang hitam legam, menjadi sekeras besi waja, sekeras logam bismuth.

“Aku akan tundukkan seluruh alam di bawah telapak kakiku!” Itu tekadnya. Ibu kota Bermuda menjadi negeri gelapnya.

Lalu dia belayar lagi bersama para pembantu yang gagah menuju ke Amerika Utara. Mereka berlabuh di sebuah pantai indah. Di sekitar pantai itu terbentang padang sahara luas lagi gersang.

Dajjal berkata, “Tanah ini akan menjadi milik aku. Kalian, ini milik kita.”
Para pengikutnya bersorak riang.

“Ayuh kita turun dan selidiki tanah ini,” dia keluarkan arahan. Semua patuh sambil bersujud.

Mereka mengharungi padang pasir luas itu. Pada suatu ketika, mereka ternampak beberapa gua dan rumah-rumah kediaman.

“Tuanku! Ada manusia hidup di sini!” Jerit seorang juaknya.
“Cari mereka!”

Sebentar kemudian, mereka menjumpai beberapa suku kaum hampir telanjang. Setelah berbual-bual, ternyata kaum itu juga menyembah sang Iblis yang bernama Karmas.

“Tepat sekali dugaan aku. Ini daerah aku!”
Dajjal dan konco-konconya menanam jarum kejahatan di kalangan manusia yang sedia jahat itu.

Dia berkata, “Kalian wajib menyembah aku. Inilah yang terbaik untuk kamu, justeru aku sebenarnya tuhan yang mendapat restu Iblis.”

Daerah itu kemudiannya dikenali sebagai ‘dukun yang ditunggu’ atau Florida. Pantai yang turut membawa makna ‘tuhan masa depan’.

Dajjal berkata setelah sekian lama tinggal di situ. “Akulah raja dan tuhan yang kalian tunggu, seperti mana yang diberitahu oleh bapa syaitan yang kalian sembah. Aku akan tinggalkan seorang hakim.”

Dia memanggil konconya yang bernama Kasyih bin Jarmu, seorang Yahudi dari Moroko. Dia dilantik sebagai ketua hakim di Florida yang akan menggantikan diri Dajjal.

** Hakcipta Terpelihara WEB SUTERA.

** Ini adalah cebisan fiksyen Armagedon versi Islam yang baru mula ditulis. Ini cubaan novel saya yang ketiga selepas Macedonia: Alexander Agung – Hijab Raja Zulqarnain (2012) dan Konstantinopel: Kibaran Panji-panji Al-Fateh (2013), insya-Allah.

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger