DI SEBALIK HIJAB: Sejarah dan Ibrah Melalui Thriller


"Terima kasih... bercerita kisah ashabul kahfi dan Abu Mujeeb.. sejarah dan ibrah. Penceritaan penulis menarik dan membuka minda." – Suriyatt, pembaca

DISEBALIK HIJAB, sebuah thriller sejarah. Kini akan dicetak lagi untuk pusingan ke-3 insya-Allah.

Boleh baca PERCUMA di Wattpad. Tolong baca dan tinggalkan jejak ya. Saya sangat menghargainya. Tolong BACA DI SINI.

**********

Ulama Ibnu Qayyim berkata, “Hijrah kepada Allah ialah dengan meminta, mencintai, menghambakan diri, bertawakal, takut dan mengharap hanya kepada-Nya. Manakala hijrah kepada Rasulullah (SAW) ialah dengan mengikuti syariat yang dibawanya dalam semua aspek, lahir dan batin.”

Setiap orang ada takdir dan nasibnya masing-masing, tersendiri untuk dirinya. Setiap daripada kita ada peluang mendekati Tuhan, ada alat yang tersedia untuk sampai kepada-Nya. Cuma perlu dicari apakah alat atau cara itu. Hikmah perlu difikir dan dilestarikan di atas setiap kejadian.

Usah mengeluh seumpama, "Mengapa ini terjadi kepada aku?", tetapi katakan, “Tentu ada baiknya untuk aku dari kejadian ini."

Kata Dr. Aidh Abdullah Al-Qarni, "Sebaik-baik hari adalah hari yang memberi tambahan kesabaran kepada kita, yang memberi ilmu kepada kita, yang mencegah agar tidak semakin tenggelam dalam dosa, yang membuka pemahaman, dan yang memberikan tekad yang kuat dalam diri kita.”


** Web Sutera - Menjejaki sejarah yang diseliratkan, kemudian memurnikannya. Berjalanlah!

0 comments:

LUSIANA CATERING: HALAL food and catering services.

Komentar dari pembaca di Goodreads | This is one good book. I’ve read one by this author before,Perang Armagedon, which...

Posted by Web Sutera on Friday, 4 March 2016

Copyright © 2013 - WebSutera.com - is proudly powered by Blogger